מעדיפים לקנות אצל מומחים
תדמיתנות מקצועית ומוצלחת מושכת לקוחות משום התרגום הברור של החזון והמטרה, שיוצר רושם ראשוני של מומחיות


תדמיתנות היא אחד ההיבטים החשובים ביותר של עסק מצליח בעולם האופנה. מדובר על הרושם הראשוני שמקבלים מי שנחשפים לפריטים אותם מעצב בית העסק. הרושם האמור מאפשר למותג אופנה אחר להתבלט בקרב המתחרים. התדמיתנות, שמאפשרת תרגום של רעיונות מופשטים וחזון לפריטי הלבוש המוחשיים, היא ההשתקפות הישירה למה שהלקוחות צריכים לצפות מבית העסק. מדובר בקולו של המותג או של המעצב; במשימה שלו, באריזה ובחומרים השיווקיים המשמשים לקידום הפריטים.

תדמיתנות מוצלחת תהיה הסיבה לכך שצרכנים יבחרו בבית עסק אחד על פני אחרים. במילים פשוטות, לא מדובר בלוגו או ביצירת מותג בלבד. אלא, במיוחד עבור עסקים קטנים, מדובר במוניטין שמאפשר למשוך ולשמור על לקוחות נאמנים.

בעיקר אם מדובר בבית עסק קטן או במעצבי אופנה יצירתיים, כדאי להשקיע בתדמיתנות מקצועית. כיום, מקובל למצוא פתרונות מהירים לעיצוב לוגו ומותג במחירים נמוכים. אך אלה לא יסייעו לבנות אסטרטגיה עסקית מוגדרת עבור הצלחת העסק בטווח הרחוק. מאחורי לוגו או עיצוב מותג בלבד אין משמעות, חזון או עומק אסטרטגי. זאת, להבדיל מתדמיתנות, שכוללת הגדרה של מטרה ברורה, שתסייע לבית העסק לבלוט בין המתחרים בתחום. אפשרות זו תקפה גם במצב בו מציעים פריטים דומים או פריטים בסגנון דומה לאלה שמציעים המתחרים.

תדמיתנות מוצלחת תגרום ללקוחות לבחור בבית העסק ולו משום הרושם הראשוני שימחיש את החזון והאווירה. כל אלה יוצרים רושם של מומחיות והרי, מי שיודע על מה הוא מדבר, סביר להניח שהוא מקצוען. לכן, יותר צרכנים יעדיפו לקנות את הפריטים שלו.